Iedere zorgpraktijk moet goed bereikbaar zijn

Of het nou gaat om een tandarts of een huisarts, bedrijven die werken in de zorg moeten altijd goed bereikbaar zijn. Bij een huisarts is dit zelfs nog iets meer van belang. Ook de dokterswacht moet te allen tijde snel te bereiken zijn. Dit komt omdat het kan gaan om noodgevallen, mensen die snel geholpen moeten worden. Er is nu een nieuw systeem op de markt. AdviCalls van Advitronics zorgt ervoor dat praktijken en zorginstellingen niet alleen beter bereikbaar zijn, maar ook meer inzicht krijgen in de wachttijd en bereikbaarheid.

Zorgeloos bereikbaar zijn

Voor een patiënt is het belangrijk om snel contact op te kunnen nemen. Voor een praktijk is het ook belangrijk om goed bereikbaar te blijven. Voor (huis)artsen en dokters zit hier zelfs een verplichting aan vast. De telefoon moet eigenlijk binnen een halve minuut opgenomen worden, anders kan de praktijk een boete oplopen. Dit is door de overheid bedacht zodat er altijd een bepaalde ondergrens wat betreft service is. Hierdoor is het steeds belangrijker geworden om goed bereikbaar te zijn als je een arts bent.

De bereikbaarheid meten

Er zijn een aantal meetpunten die belangrijk zijn om in de gaten te houden. Wanneer je gebruik maakt van Advicalls wordt dit automatisch voor je bijgehouden. Hierbij gaat het bijvoorbeeld om de wachttijd van telefoontjes en ook van spoedoproepen. De gemiddelde tijd waarin de oproep wordt opgenomen is hierbij van belang. Ook het aantal gesprekken en de gemiddelde tijd dat er met de patiënt gesproken wordt kan automatisch worden bijgehouden. Daarnaast is het belangrijk om inzichtelijk te krijgen hoeveel patiënten niet tijdig kunnen worden geholpen en op welke tijden er overbelasting is.

Altijd realtime inzicht in de bruikbaarheid

Het is niet alleen van belang om achteraf te bekijken hoe hoog de kwaliteit en service is. Het is natuurlijk nog beter om hier realtime inzicht in te hebben. Het monitoren van de telefonische bereikbaarheid wordt een stuk gemakkelijker dankzij AdviCalls. De assistente kan direct zien welke patiënt het langste wacht en als eerst geholpen moet worden.

Altijd realtime inzicht in de bruikbaarheid

Het is niet alleen van belang om achteraf te bekijken hoe hoog de kwaliteit en service is. Het is natuurlijk nog beter om hier realtime inzicht in te hebben. Het monitoren van de telefonische bereikbaarheid wordt een stuk gemakkelijker dankzij AdviCalls. De assistente kan direct zien welke patiënt het langste wacht en als eerst geholpen moet worden.