Tips bij het afsluiten van een telefoonabonnement

Tips bij het afsluiten van een telefoonabonnement

Elke 2 jaar kijken we er weer naar uit, het verlengen van je telefoonabonnement en dus een nieuwe telefoon! Maar waar moet je op letten bij het afsluiten van een abonnement? De belangrijkste adviezen geven we je in dit artikel!

Verlengen of overstappen?

Veel mensen verlengen blind bij de huidige provider zonder te kijken wat de concurrent te bieden heeft. Een voordeel van verlengen is dat je geen aansluitkosten meer hoeft te betalen, je bent immers al klant. Daarnaast mag je vaak veel maanden voor de einddatum van het contract al een nieuw toestel uitzoeken, waar je bij overstappen moet wachten tot 2 maanden voor de einddatum. En wanneer je bij dezelfde provider blijft kom je ook niet voor verrassingen te staan.

Toch kan het ook lonen over verder te kijken dan je neus lang is. De concurrentie in de telecom is namelijk enorm, waardoor providers vaak mooie acties hebben. Voor het vergelijken van telefoon abonnementen bestaan meerdere sites die het aanbod van alle providers met elkaar vergelijkt. Hoe gek het ook klinkt, vaak krijg je als nieuwe klant bij een provider meer voordelen dan wanneer je verlengt. Je hoeft je ook geen zorgen te maken dat je je telefoonnummer kwijt raakt, deze is namelijk niet voor eeuwig verbonden aan je huidige provider. Wanneer je je telefoonnummer wilt meenemen, moet je er wel op letten dat je je abonnement niet opzegt! Het enige wat je moet doen, is bij de nieuwe provider aangeven dat je je telefoonnummer van de oude provider wilt meenemen. Door de concurrentie doen de providers er alles aan om je als klant aan hun te binden. Het nadeel van overstappen is wel dat je 30 euro aansluitkosten betaalt per telefoonnummer en misschien valt het netwerk wel heel erg tegen. Informeer daarom bij mensen in de buurt!